Sunday, November 22, 2009

Ep3 : Laporan ALs



KE'EXCITED'AN AKU 1ST TIME JUPA AWOK N ALs

by:cikgu bahasa melayu nan hadooo(KJ )

citer b4 ke gath...

Aku n Shimah siap awal2 dah..lam ati aku memg excited sangat nak p gath AWOK..
kami p jln2 area Putrajaya..pastu melilau merata gakla..jalan punya jalan..
kami pun jupa Midvalley..

memang teruja giler bila dah jejak tayar keta kat situ...tapi kami x singgah..sebab time tuh awal lagik..
lam kol 2 kot..awal lagik..aku ada bagitau Put nak p siap kat bilik dia..yela..
nak balik umah membe cam x sempat kot...

Shimah ajak p shoping2 kat The Mines dlu..yela..byk menda x beli lagik nih..termasokla hadiah BOBO..
seriously..haku dah blur nak bli hape....las2 jupa gakla menda2 yg aku rasa layak dijadikan adiah kat BOBO..
pas shuping..kami decide nak p bilik put..time tuh dah kol 4 kot..OTW tuh kami singgah kat stesen minyak..
beli makanan..yela..kami kan ala2 musafir..

Jalan punya jalan..tup2 Shimah kate kami dah tersilap masuk simpang..adehhh..nak kna patah balik katanye...
yg kami tau midvaley nih area Bangsar..tapi tang mana tuh kami x sure...dua tiga kali patah balik..p mai pi mai jupa jalan yang sama..
Habih lorong smart sume kami sapu..siap jupa ngn keta2 yg sedang menJEMkan diri kat Stedium bukit jalil lagik...tgk jam dah lewat jugakla..

meset PUT,YUN n ARIN..masing2 bagi guide yg kami ala2 tau..tp nan hadooo x jupa..
las2 guide PUT jugak yg membawa kami ke Midvaley kembali stelah 3 jam sesat..
Peluh Kewanitaan aku nih dah mula menitis walopon dok lam keta beraircond...
sampai bilik PUT..tgk ada sume dah..Alynn,VIS,AYU,ARIN,YUN n NOR yg cute2 belaka..

walopon dalam tuh hnya YUN jek yg penah aku jupa..tp..
rasa cam x segan pulak ngn korg..mcm dah knal lama jek..dgn x brapa nak malunye aku wat bilik PUT cam bilik sendiri..
aku cam ralit je..x sedar jam dah kol 7 dah..lewat gak aku mandi..terkocoh kocoh gak haku..
pastu ada jugak bbrp makhluk yg asik ganggu konsentrasi haku yg sedang mandi..nk kna rutan ke???..
motip sangatt kan depa nih bg aku siap paling last skali..aku mekap main sapu je la..yg pasti..aku cam tepung gomak aritu..
huwargggggggghhhhhh

citer @gath

Aku mula2 tekejut bila jupa cik Reng..sebagaimana kecohnya dia kat FB,gitu jugakla kecohhh orgnya secara realiti jugak...hua2..
klaka pon ada cik Reng nih...pastu tgkla rupe para admin..Jay yg ala2 bersuara macho tuh memg cam pemalu je orgnye..
Amirul as usual maintain cute je...n mr Jepp...ermm...cute jugak tgk En.Jepp depan2 nih ye..kecik je..agagagagg...
aunty lina n lyana pon cute n peramah sangat...mula2 ketaq bila fatah n kak nana dok cari..
kakjah mana kakjah...aku mula2 nak wat diam jek..
pastu...bla geng2 ALs dah pandang2 aku mcm nak makan aku jek..trus haku ngaku je lahhh...ahahahha
au dok satu meja ngn VIS,ARIN,RENG n adik beradiknye yang muka sama tuh...comel je..
tunggu punya tunggu..

Aku nampakla kelibat BOBO kat luar..zupppppp ...rasa cam ketaq lutut pon ada gak..hua2..
BOBO mai salam2 ngan Shimah..aku tgk BOBO nih jnis yang ramah giler..ilang sket rs cuak aku td...
Bla BOBO mai kat aku jek..trus dia bagitau..'kakjah nih cikgu skolah tau'..trus aku rs cam haaru gak la..
dr mana mamat nih dapat tau nih..ahahhaha...pastu dia baca2 doa time nak salam ngn aku..
rasa nak tegelak plak tgk gelagat dia nih..perasaan aku..hurmmm..becampo campo..happy,cuak,excited,terharu..
sume campo2..pastu BOBO perform.,..seriously..aku cam excited giler tgk BOBO perfom..dahle dok depan..hahahahahah...
yg si PUT n VIS dok kandid muka teruja haku pulak kannn...kacau daun ..hua2..

tp..cam yg aku ckp lam blogla..
aku tau 2 lagu jek dr 8 lagu yg BOBO nyanyi tuh..lagu Hampa n Menatap matamu..
part..

Entah dimana..dirimu berada..
hampa terasa diriku tanpa dirimu..
apakah dirimu..rindukan aku..
seperti diriku..
yang slalu merindukanmu...

aku nyanyik kuat giler ikut BOBO...memg sukaa sgt BOBO nyanyi lagu tuh..abe Izwan yg dok depan aku ntah2 nak temuntah dengau sora haku..

Time lagu menatap matamu..aku memg x dpt menahan diri aku daripada sama2 nyanyik lagu nih...
aku kalu aku suka sesetengah lagu tuh...dgr jek..aku mest nak nyanyi sama..tetiba BOBO turun stage...senyum2 dah..
disuanya mic kat aku..telopong jap..tapi stil ingat lirik 'turut merasa'...dengan penuh excitednya aku sebut bait2 tuh...
pastu aku tgk sweet je ARIL sua2 mic kat ALs lain..

aku ada borak2 sket je ngn aunty Normah..ala2 cam anak n mak je perbualan kami tuh... then aku saja gatai nak begambo ngn Jepp yg baju dia cam sama tema ngn aku..corak2 ..hua2..
ngn Meerul n JAY xde plak aku nak ajak tangkap gambo yek..napela leh lupa..bkn senang nk jupa JAY yg macho tuh. .hua2
Pastu ada kejutan besday BOBO..siyes aku tgk muka BOBO cam nak nanges je...sangatla jujur seorang insan yg bernama Khairil Azam Pilus nih melayan peminat2 nya..

Then..ada pulak sesi bagi ucapan..geng2 ALs dah tolak2 aku soh p bg ucapan plak...aku mula2 nak soh cikVIS or kak GOSS jek..tp..bila ARIJN dah ckp depa soh aku jek ke depan..
aku p je la..kata2 n tindakan aku kat depan tuh cam ala2 tindakan luar kawal jek ..xingat pulak apa yg aku kata..yg pasti..kata2 cam sama jek cam lam kad yg beso tuh..

n aku x dengar sgt apa yg BOBO dok ngomel pasal aku...then sempat lagi dia tiru2 gaya aku,,,cisss
Then...Shimah dah bagi isyarat ajak balik..yela dah lewat pon..membe aku yg bermurah ati nak pinjamkan keta dia kat kami pun dah mesej aku soh bli beger..lapo katanye..so..xlehla nak blik lewat sgt..
hati memang tanak balik lagik..tp..situasi x mengizinkan aku stay lebih lama..pas selesaikan mission aku..'amik bideo aril utk kenkawan dari Brunei n bbrp RIZangels'...aku pun blahla dari tempat kejadian..
b4 balik sempat aku warning BOBO soh mai penang..n BOBO..aku ingat janji ko..'mesti mai penang'..x mai siap ko...hahhah...

lepas gath..


Esoknya kami sume wat semi gath kat times square..sume ada kat situ..termasokla mr.Jepp yg tetiba tercongok lam bowling tuh..misteri betul mr.Jepp nih..
enjoy main boling..aku pon say goodbyelah kat sume ALs...
Gath nih memang the most wonderful moment yg penah aku alami selama mengenali korg...
Hope next year ada lagik event seumpama nih..sekian


1 comment:

kakJAHku said...

HUHUHUH...SEGAN PLAK RASE