Tuesday, December 29, 2009

10 Jun 2009

10/06/09

Persidangan meja bulat lagi

Satu persidangan meja bulat tergempar telah diadakan smlm di AL utk membincang beberapa isu berbangkit
Isu2 ini mngkn ada sesetengah di antara kite tidak perasan dan mngkn ada yg merasa isu remeh
tp rasanyer isu2 seperti ini harus dibincangkan kerana ia penting dlm menentukan agar warga AL sentiasa bersatu

Seperti yg kite sedia maklum...dulu warga AL yg aktif tk sampai 10 orang...
tp skang warga AL yg aktif semakin ramai..ditambah lagi newbie2 baru join (welkam )
Jadi bila dah ramai...bermacam2 ragam seme...dan kadang2 dlm kemeriahan itu kite mngkn terlupa atau alpa
mngkn akan ada isu2 timbul yg boleh memecahbelahkan kite seme...dan menjadikan kite berpuak2..mintak jauh k!

Jadi persidangan ini dibuat bukan utk penalised sape2..bkn utk take side...bukan utk mencari kesalahan org...
Ianya seperti 'soul searching' gitu...supaya kite seme tahu apa yg tersirat dan tersurat di hati kawan2 seme...
Yang baik kite teruskan dan yg tk elok kite amik iktibar dan ubah (adehhh..skemanyer aku )
Bwh ni aku paste je isu yg dibincangkan smlm tu...klu korang bleh pagi pandangan utk di kongsi ngan seme org lagi bagus!

(kata2 aluan duluk )

utk otai2 yg aku sebut td..(of course no offence utk yg lain..all are welkam )
korang dh bersama AL dh lama...
dr mula benda ni bermula...sampailh skang....
bnyak pahit manis kite tempuhi....maki hamun tu makanan hari2 kan

ramai antara kite ni first time forummer...
even tkde board lain utk lepak2...
frankly...aku mmg syg seme yg ada dlm ni....bg aku korang dah mcm famili...
sama2 kite jd wonderpets duluk....

of course kite seme have the same interest..iaitu meminati Aril (terbaekk wokk)
dan rasanyer kite seme melihat....warga AL semakin ramai dn berkembang..
frankly aku bangga dan gembira ...dan aku rasa korang pun hepikan...
tk sangka kite sampai mcm ni

mngkn korang terkejut nape aku nk wat persidangan meja bulat...
aku tk ske jenis ckp2 belakang seme ni...
korang bkn tk tahu...tgklah AF7... ..konflik giler
so aku nk bicang bende ni secara terbuka...supaya seme puas hati dn tkde simpan belakang k

pada aku...kite kat AL adalah sama rata....tkde yg lebeh...tkde yg kurang..
tkde leader dan tkde pengikut....this is free country k...
kite seme famili wonderpets
So aku tkmo lihat ada pecah belah dlm keluarga AL....

so kite bincang pasal isu k!
kite bukak minda kite seme...
apa yg kite nk ialah utk kebaikan AL je...
jd feel free to comments....
aku hrp tkde yg sentap seme...anggap je kite cam adik beradik k

isu 1
kes membawa...
sape ada masalah dgn ni?
apa pendapat korang?
pendapat aku...kes membawaaaaa ni adalah gurauan semata2...sakat menyakat...
tkde maknanyer nk dengki mendengki...

so kes membawaa ni aku hrp tkde yg terasa..sape2 bleh membawa pada sesiapa pun...no eksklusif rights k...
korang nk membawa sampai muntah pun tkpe ...tp jgn go overboard sampai isu sensitif...
klu ada..seme mesti cpt2 tegur k

isu 2 (isu ni maybe kite kena hati2 lps peristiwa kt mysepes tu jd)
Gathering utk Aril...
sha..this need to be discuss
apa pendapat korang pasal gathering AL...
perlu ke utk kite kt cari.com
atau adakah perlu kite gabungkn utk seme kt mysepes?

lagi satu....time gathering...bila masa yg seswai?
bg aku...time table Aril still tk stable...dan aku rasa kite kena bg ruang utk dia bernafas gak..
no pressure

so bila suggestion wat gathering?
aku suggest wat awal August...just before puasa...
atleast bg masa utk aril book slot tu kt astro
dan org2 jauh leh planning utk amik cuti
dan juga utk siapakan buku AL

isu 3
isu terpinggir...

isu 4
isu ada yg tk nk masuk sini sebab tk selesa....sebab?


Fans sentap!

Smlm...warga AL dikejutkan ngan mesej yg di paste di mysepes Arilfc...
mesej itu diambil dr seorang blogger yg tk dikenali
dlam mesej itu..terdapat isu kenapa AL di Cari.com dilayan istimewa sedangkn mysepes Arilfc adalah official site
bnyk lagi lah yg di tulis oleh blogger tersebut...termasuklah pasal kenduri di Nyalas
kenapa kad jemputan hanya dilayang utk Al kat sini je..

Yang lg mengejutkan....dia claim kena kutuk ngan panatik AL kat sini
sape kutuk dia ek...sebelum ni tkde yg tahu dn kesah pun pasal dia...adakah ini fitnah?
Bukan itu saje...bnyk gambar2 privy warga AL di pastekn diblog dia tanpa kebenaran...
yg paling mengejutkan...diari Nyalas Dovey ditepek di situ dr A to Z...
pastu siap wat statement mcm melaga2kan...ntahlah apa motip dia

Bila berlaku mcm ni...ditambah bende tu ditepek kt mysepes...
ramailah yg marah dan terasa....isu dipinggirkan...isu anak tiri...isu keadilan...isu depa pun mengundi...
yg kena tempiasnyer nanti ialah ARIL sendiri...
klu tk hati2...fans boleh berpecah belah....huhuhuuh...hrp dijauhkan lah...

Mmg hangin berasap lah seme warga AL smlm....tp kite seme kene bertenang k..
mngkn apa yg dipersoalkan tu ada kebenarannyer...tp ada antaranye adalah salah faham...
so pihak produksi akan wat satu luahan rasa( ) utk leraikan masalah yg terkusut ini
dan kite akan tepek kt mysepes supaya seme faham dn tiada salah faham...semua fans Aril jgn berpecah k!
Luahan rasa itu perlu mendapat kelulusan sr korang seme k..kite edit sama2....

Ini link blog itu..salah satu article dia kt sana..
http://biarblogyangberbicara.blogspot.com/2009/06/kenduri-kesyukuran-aril-di_09.html

No comments: