Thursday, December 3, 2009

Ep 9 : Laporan ALs

We Make Our Own Memories
by yunkimi


Perjalanan ku ke KL bermula pada khamis malam(5 nov)...wah sungguh teruja menunggu detik tu...yeah g KL dgn tujuan yg satu..jumpa kwn n beli barang..itu hanya sampingan...hanya aku sendiri je yg tahu..

sabtu(7 nov) pg2 lg aku dah g jln TAR...pusing nye pusing...beli punya beli...kol3 aku kena balik...coz dah janji ngan Ayu....sblom ni klu g jln TAR...malam baru balik....smp serdang lebih kurg kol 4...pastu dpt call dr ayu...ckp kena siap skg....vis dan nor dah kat sg.besi...aku apa lagi kelam kelibut la...nak solat lg...hehe...mandi pon xsempat...then kwn aku anto g kat ayu...

masuk je keta..ayu masuk gier
wah hebat pakai manual...aku tegur dier
soklan pertama aku kat dier
dah tunggu lama ker

Sampai je kat hotel…ktowg tgu kat lobi….put n arin dtg jemput…mula2 wat xpandang je…malu……then…ktowg naik ke bilik…kat sana dah ada alynn n nisa….wah rasa cam xpercaya je dak ALs dah kat depan mata……put yang byk mulut….alynn yg comei…lesung pipit tu yg mahal…nisa yg pendiam…arin yg baik n cam akak bg ktowg…walaupon ada lagi yg boleh jadi akak…tp perangai mcm bdk2 lak….korg tekalah sndr…

Vis…aku tgk cam lebih kurang umur aku je…muda belia…ekeke…aku xckp ko tua sblom ni…tp ko yg ckp kat porem…ko ni berumur bkn ckit tp byk….
Nor….yg menjd pertanyaan aku selama ni dah ada depan mata…cantik orgnya…siap aku warning pasni add aku kat fesbuk….ayu…mmg ayu lemah lembut gitu…dia ckp dia pendiam…tp aku tgk dia byk ckp jgk…pastu KJ n shimah pon smp nk tumpang bersiap kat bilik ni…hmm KJ aku prh jumpa..xla segan sgt…klu dah jumpa 2…apalagi cakap utara la noh...

Malam…sebelom turun ke bwh….aku siap cek baju sorg2 lg…diorg pakai baju apa…nak tapis…xde lah saje aku cek….aku takut akuterober…elehhh
Perangai kelam kabut aku terserlah masa tgh dok bersiap tuh…adoi..kejap xkena ngan baju…kejap ngan tudung…hehe…aku mmg cmni…last2 aku seiring ngan KJ siap walaupon aku rasa aku paling awal bersiap…

Then…turun bwh berjemaah…fisrt jumpa Arz n kay…huhu…mula 2xcam sgt…then jumpa dovey..seyes lain kat luar…so bergmbar reramai…tiba2 je aku rasa keadaan kecoh jap…upanya si reng muncul…haha…kecoh btol dak ni…masa gath ari 2 xsempat pon nk beramas mesra ngan reng…maklumlah org glamer n kecoh semacam…aku jd low profile terus…bergmbr berdua pon x…siap reng moyan kat FB…tu la kau…smp ati lupakan aku…..paling xcam langsung k.goss la…huhu siap cheq dok renung2 kat dia…

Masa yg ditunggu telah tiba…majlis pon bermula…fatah ngan soklan xleh blah nya…terhibur la jgk..dia tya soklan…sapa yg kat situ pakai baju warna warni…aku pon jwblah…akak kat depan saya ni…kak goss…dia ckp slah…nk tahu apa jwpannya….miskin kaya memakai baju warna-warni….haha…hampeh jer..

Ktorg disuruh makan2 dulu….coz Aril lom smp lagi...aku lapa la jgk…tp aku makan sikit je…tgh makan2 tu…tiba2…jeng…jeng...

Mode: berpantun…..

Aril yg ditgu dah pon tiba
Tiba2 makan xdak selera
Sebab makanan xla sedap mana (jujur ni….)
Salah hotel la bukan aunty lina

Aril mmg comei tapi xla macho
Gaya mmg stylo milo ais
Aril cerita gitu gini…ktorg ckp..ooo
Aril start nyanyi je..aku terus beku cam ais

Macam xcaya ja Aril dah kat depan mata
Aku tgk smp nk terkeluar biji mata
Dengar Aril nyanyi terus aku terkesima
Wah… sedap sungguh sora husky dia

Performance tip-top toksah ckp la
Felling mendalam woo menusuk ke jiwa
Hanya org mcm aku je dapat merasakannya
Ofkos…sabab mek jiwang kekdahnya

Rindu yang terpendam terlerai sudah
Nak Jumpa Aril….ALs tercapai juga
Walaupon Aril ala2 nk terkam KakJah
Tp ktorg semua ala2 redha je la

Tak ku sangka Aril baik giler
Senyuman mmg xlekang dari mulut dia
Gigih btol Aril layan smu fans dier
Tak kira budak ataupon org dewasa

ALs xhenti2 dok ketawa
Lihat gelagat Aril masa buka hadiah
Cacat otak dia mmg dah tahap maksima
Aksi dan mimik muka mmg xleh blah

Masa berlalu dgn pantasnya
Bergambar sudah…autograph pon sudah
Tiba2 terasa…waa….sedihnya
Ktorg dah nak kena berpisah

Masa sesi bergambar ngan Aril tu…aku sempat sembang ngan Aunty lina…aku ckp kat aunty…xsangka Aril mcm ni…baik giler…pandai layan fan dia…aunty cakap…tu la…org kat luar xtau…diorg tahu kutuk je…diorg xknl Aril 2 mcm mana sbnrnya…aku ckp btol2 aunty…

Kesokannya ktorg bekpes kat food court mid valley…thanks nor…belanja ai…pastu g main boling kat Times Square…apa yg penting team put kalah…xdelah kita main just 4 fun…walapon hanya satu game….then g low yat…makan kat old town….sempat main suap2 nasi lemak ngan Vis…k.mya n phewit dtg jumpa ktorg kat situ…walaupon sekejap sgt…at least dah jumpa tu…kira ok la…


To ALs…

Kalau ada sumur di ladang
Boleh kita menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi

Aku xsangka kita dah sampai ke tahap ni…dr kenal di alammaya je…kita dah berjumpa…bergurau…dan saling merindu…ekeke…korg mmg terbaek la…sayang korg ketat2

To Aril…
Aku xharap aril akan igt aku ataupon kenal aku…walaupon nama YUN sentiasa disebut2 masa gath ari 2..huhu…hepi for my kembo…..apa yg penting aku g gath tu…dah menunjukkan yg aku mmg support n minat kat Aril…kenangan itu mmg indah dan akan terpahat selama-lamanya dlm ingatan.

SEKIAN.....

No comments: